maanantai 25. helmikuuta 2013

Viela retkelta

Tuli vastaan tallainen oliivipuurykelma. Opas kertoi etta tama on oikeasti yksi puu.
Alkuperainen on ehka kaadettu, ja kannosta kasvaa aina uusia versoja, ja tassa sen
tulos.
Olen huomannut etta Suomessa myytavat oliivioljyt ovat yleensa aika mauttomia
espanjalaisia tuotteita. Harmi etta takalaiset maukkaat extra virgin oljyt eivat ole
sinne asti saapuneet. Niilla saa kylla salaatin ihan erilaiselle makutasolle. Nyt kun
on kesalla suorat lennot, ja meilla ei ole mitaan nesterajoituksia, taidan ottaa
reppuun pullollisen tuliaiseksi. Matkalaukkuihin en ole koskaan uskaltanut laittaa mitaan
nestepulloja, varsinkin kun meidan laukkumme eivat ole mitaan Samsonite-tasoisia.



3 kommenttia:

Lisay kirjoitti...

Hieno oliivipuu!
Tykkaan niista seka isoina etta pienina ruukussa,siksi ehka se on blogini nimenakin...
En ajatellutkaan,etta nyt voi matkalle ottaa mukaan nestetta.Mina olen aina karsinyt siita,ettei ole vetta tarpeeksi mukana,kun ison porukan kanssa matkustaa...

Ciacy kirjoitti...

Miten niin ei ole rajoituksia? Mitä tuo tarkoittaa? Mustakin oliiviöljy on mautonta suomessa verrattuna tähän mihin täälä olen tottunut. Mä olen vienyt viinejä hyvin käärittyinä, myös meidän ei niin vahvassa matkalaukussa. Erikoinen tuo oliivipuu.

anumorchy kirjoitti...

Israelista Suomeen suora lento, ja taalla ei koskaan ole ollut noita nestejuttuja. Eli kasimatkatavarassa voi olla mita vaan. Matkalaukkuun en IKINA laita mitaan lasipulloja.