tiistai 10. marraskuuta 2009

Nolo juttu...

Tanaan kavi nolo juttu nettihuutokaupassa. Olin taas haikailemassa tata kameraa, jota olen jo pitkaan suunnitellut ostaa (tai jo siis sen edeltajaa SX10). Sitten siina nappailin hintoja huvin vuoksi, ja sen sijaan etta olisin naputellut 1800, tulikin pieni lipsahdus ja 2800. No, kauppahan siita tuli silla sekunnilla. Ei ollut edes mitaan "Are You sure?" valivaihetta.

Minahan siita heti soittamaan myyjalle peruutusta. Olen kylla ennenkin ostellut samasta paikasta kaikenlaista, joten tiesin etta firma on olemassa.

Akkia vastasivatkin puhelimeen. Ovat varmaan tottuneita tallaisiin lipsahduksiin, ja siirsivat puheluni heti vikkelapuheiselle myyntimiehelle. Pitkan keskustelun ja tinkimisen lopputuloksena oli se, etta kamera ostettiin ja aika hyvaan hintaankin. Varsinkin kun ottaa huomioon, etta silla on kolmen vuoden hyva takuu viralliselta maahantuojalta. Lisavarusteina tulee laukku, 4GB muistikortti, kortinlukija ja ilmainen kotiinkuljetus.

Olen viela vahan ihmeissani, mutta kai tassa nain piti kayda. Toivottavasti tililta verotetaan se oikea hinta eika alkuperainen. Muistissani on viela se karvas selkkaus matkalippujen ja auton vuokrauksen kanssa ennen Kroatian matkaa. Peruutetun matkatilauksen rahat palasivat tilille pienen viivyttelyn jalkeen ihme kylla ainoastaan muutaman tiukan sahkopostin jalkeen.

8 kommenttia:

Tuure kirjoittaa kirjoitti...

MInä kuvaan Canon Powershot SX 1 IS:ällä! Hyvät ominaisuudet.

anumorchy kirjoitti...

No kiva tietaa. Kyllahan minakin uskon etta on ihan hyva. Meni vaan tama osto vahan hassusti.

Jael kirjoitti...

Onnea kaupan johdosta ja toivottavasti tulee se oikea kamera oikealla hinnalla....Mulla muuten on myös Canon PowerShot,tosin vanhempi 8 megan laite,johon olen erittäin tyytyväinen.

Jael kirjoitti...

Kävinkin katsomassa Zapissa ja hienon kameran ostitkin.On jo hurjasti kehittynyt tuosta mun PowerShot -versiosta,jonka ostin kesällä tosi edullisesti Anttilasta etukortin ansiosta,joka mulla edelleenkin on.Mullahan on myös ihan SLR kamera(Canon EOS 400D) jota melkein ei tule käytettyä,kun on niin iso ja sellaista raahaa mukaansa vain,jos menee jonnekin erityisesti kuvaamaan.Mun pikku Canon sen sijaan kulkee aina mukana laukussa.Tuo sun tilaamasi näyttää olevan hyvä välimuota noiden kahden mun kameran väliltä.Saanko kysyä,millä hinnalla sait sen?

anumorchy kirjoitti...

Yael, 2150 shekelia, ihan hyva hinta ottaen huomioon Carat-firman 3 vuoden hyvan takuun. Ja muistikortti ja laukku (ei varmaan kummonen) viela.

Leena Lumi kirjoitti...

Täällä näitä juttuja kadehtien melkein luen. Hyvä teidän on, kun ette ole tottuneet semmoiseen kameraan, joka on suht pieni ja siinä on semmoinen lippa, jota voi kääntää ihan mihin suuntaan vaan, joten vaikeissakin paikoissa sujuu. Miehelleni ei käy muunlainen ja tämä alkaa pettää. Uusi samanlainen aika hintava, joten en ehkä saa koskaan uutta kameraa...

BLOGitse kirjoitti...

no hupsista kun meinasi kayda hassusti! Onneksi sait hoidettua molempia tyydyttavaan ratkaisuun!

Jael kirjoitti...

Hyvä hinta onkin,kun ajattelee kaikkia ominaisuuksia ja etenkin tuota takuuta.