lauantai 11. tammikuuta 2014

Käsityöblogin suuntaan?

No ei varmaan mutta toissa kesana ostin vahan lankoja Suomesta
(Novitan Rose mohair) ja tarkoituksena oli kutoa (neuloa, meilla Pirkanmaalla
kudottiin) klassinen Lehmushuivi.
 Lukioaikoina Suomessa kudoin paljon, yleensa villapaitoja. Sukan kantapaakin
oli hallussa. En muuten ymmarra miksi se kantapaa tehdaan nykyaan sillain
paksummalla mallilla. Minusta tavallinen silea neule on ihan ok.

Mutta huivi lahti vauhtiin. Mallin treenasin jo koekappaleeseen pari vuotta
sitten. Nyt se sujuu jo ihan napparasti.

Muuten kutomisen ja virkkaamisen oppiminen oli vasurille yhta tuskaa.
Isosiskoni taisi jossain vaiheessa opetella itse vasurin tyylin ja niin minakin
vihdoin ymmarsin. Ja peililla voi katsoa niita mallikuvia ja sitten se olikin
selvaa.

Kohtahan se on jo valmis!!



7 kommenttia:

Melissa kirjoitti...

Kaunis tulossa, tasainen ja nätti käsiala :) Mukavaa sunnuntaita.

Lisay kirjoitti...

Minulta ei loydy taitoa ja karsivallisyytta noin monimutkaiseen tyohon.
Hieno!

Allu kirjoitti...

Minäkin olen Pirkanmaalta ja kudon.

Eeviregina kirjoitti...

Upea malli, mun kärsivällisyys ei noihin riitä!
Mä teen hyvin yksinkertaisia, että saan nopeasti valmista.
Ja meilläkin kudotaan, jotkut sanoo täällä ompelukoneella ompelemista neulomiseksi.
Minäkin olen vasuri, mutta äiti opetti ja koulussakin opin tekemään oikeakätisesti kaikki työt.
Yksi siskontytöistä on vasuri ja sille opetan oikeakätisesti, kun en muuten osaa!

Satu kirjoitti...

Hitsi kun hieno! Nyt tuli himo tehdä käsitöitä. Mulle tulee aina välillä inspis neulomiseen ja virkkaamiseen, ja joitain töitä olen saanut jopa tehtyä valmiiksikin. :-D

Villapaitoja en enää tee, kun se valmis työ ei ole koskaan ole vastannut sitä mallikuvassa ollutta. Ensin saa tehdä hirveän ison työn, ja sitten lopputulos onkin pettymys. :-(

Jael kirjoitti...

Osaatpa kutoa hienosti,minä vaan ihan tavallista ...Sukan kantapään olen kutonut viimeksi olisko ollut toisella luokalla ja siihen meni kokonainen vuosi!
Mulla on iso pussi keskeneräisiä kutomisia,pitäisi ottaa se esille...

Mine kirjoitti...

Tuliskohan elvytettyä tuo käsityötaito? Opiskeluaikoina neuloin jatkuvasti. Lasten jälkeen en sitten enää….